RADYO,TELEVİZYON VE SİNEMA LİSANS PROGRAMI |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
Lisans Derecesi |
4 |
240 |
Örgün |
|
TYYÇ - PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ |
TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 6. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:21 - SANAT |
||||||||||||
KPÖÇ1 | KPÖÇ2 | KPÖÇ3 | KPÖÇ4 | KPÖÇ5 | |||||||||
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||
-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||
-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||
-Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | ||||||||||||
-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||
-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | |||||||||||||
-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | |||||||||||||
-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |||||||||||||
-Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||||||||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | -Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | ||||||||||||
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | -Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | ||||||||||||
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | -Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||
-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | -Kendi çalışmalarını sorgular. | ||||||||||||
-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | -Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | -Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | ||||||||||||
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | -Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | -Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | ||||||||||||
-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||||||
-Estetik farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | -Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | ||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | -Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | ||||||||||||
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | -Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | -Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 6. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:32 - GAZETECİLİK VE ENFORMASYON |
||||||||||||
KPÖÇ1 | KPÖÇ2 | KPÖÇ3 | KPÖÇ4 | KPÖÇ5 | |||||||||
Bilgi () | |||||||||||||
-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | ||||||||||||
-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. | |||||||||||||
-Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
-İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
-Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. | |||||||||||||
-İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. | |||||||||||||
Beceriler () | |||||||||||||
-Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||||||||
-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
-Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. | |||||||||||||
-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. | |||||||||||||
Yetkinlikler () | |||||||||||||
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | -Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | -Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | -Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | ||||||||||||
-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | -Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||
-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | -Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | ||||||||||||
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | -Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||||||||
-Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | |||||||||||||
-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | |||||||||||||
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | -Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | -Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||
-Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
-Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır. | |||||||||||||
-Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | -Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. | ||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||||||||
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | -Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||
-Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | |||||||||||||
-Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar. |